Számtalan mérés bizonyítja, hogy ha az interneten hirdetünk, és közvetlenül, most és azonnal el akarunk adni a látogatóknak, akkor – ha nagyon-nagyon jól csináljuk a dolgunkat – a látogatók mindössze 1,5%-a lesz vevő. Magyarul kétszáz emberből három. És mi van a maradék 197-tel? Ez csak selejt?
Ezeknek az embereknek egy része valóban nem lesz soha vevő, mert csak betévedtek az oldalunkra. De közülük sokaknak tényleg olyan problémájuk van, amire mi megoldást kínálunk, csak egyszerűen még nem állnak készen a vásárlásra. És ezekből, ha jól kezeljük őket, akkor 10-20% vevő is lesz valamikor.
Ez óriási különbség. Ha nem kommunikálunk a „langyos” vevőkkel, akkor a piacunk 90%-át kidobtuk az ablakon!
Láttuk, hogy az érdeklődők megszerzésének legjobb eszköze egy jó csali. Az érdeklődőkből pedig vevőt három alapmódszerrel csinálhatunk: az első (az előző fejezetben kifejtett) módszer a remarketing, a másik a hírleveleken keresztüli rendszeres kommunikáció, a harmadik a közösségi média.
Hírleveleket szinte mindenki kap (ha mástól nem, hát tőlem), így mindenki tudja, miről van szó. Rendszeresen írunk valamit a potenciális vevőknek. Tartjuk a kapcsolatot.
A hírlevelekkel kapcsolatban két alapvető kérdés van. Az egyik, hogy technikailag hogyan küldjük ki rendszeresen ezt a rengeteg levelet. A másik, hogy mit írjunk, hogy a kellő hatást megtegye.Technikailag rengeteg olyan szolgáltató és szoftver van, ami könnyedén lehetőséget ad hírlevelek küldésére. Magyarországon a legnépszerűbbek a Mailmaster, a Webgalamb és a Ladybird. Ezeket azért is érdemes megnézni, mert mesteri szinten alkalmazzák az online marketing-eladás minden trükkjét, pusztán ebből rengeteget lehet tanulni, hogyan adják el magukat. Nemzetközileg elég a „best mass email” kulcsszavakra rákeresnünk, és százával kapjuk az eredményeket.
Én személyesen a Sendyt használom, de ennek főként az az oka, hogy mivel több százezer e-mailt küldök ki havonta, ennek a legkisebb a költsége ilyen nagy darabszám mellett.
A következő kérdés, hogy mit írjunk ezekben a levelekben. Alapvetően három komponensből kell összeállniuk: szórakoztatás, tanítás és direkt eladásra buzdítás. A helyes arány sokak szerint a 70%-os szórakoztatás, 20%-os tanítás és 10%-os eladás. Ennek oka, hogy az emberek elkényelmesedtek, és ha nagyon nyomjuk nekik, hogy „vegyél, vegyél, vegyél”, vagy nagyon tanárbácsisak vagyunk, akkor leiratkoznak, vagy spambe raknak minket.
Honnan lehet mintát találnunk? Honnan vegyünk jó témákat? Erre egy jó tanácsot tudok adni. Minden szabad időnkben böngésszük a netet. Keressük meg a külföldi, hasonló területen dolgozó cégeket, elsősorban az amerikaiakat. Nézzük meg alaposan a weboldalukat, csalijaikat, iratkozzunk fel a hírleveleikre, olvassuk is el őket. Rengeteg jó ötletet fogunk kapni! De vannak a szövegírásról szóló szakblogok is. Magyarul egy igazán jó van a szovegirasblog.hu, ezt szinte kötelezően ajánlom mindenkinek, aki rendszeresen ír a cégének szövegeket.
Megtehetjük azt is, hogy másra bízzuk a hírleveleink írását. Ez nem kis kockázattal járó dolog, hiszen ha az író remekül ír, akkor is meg kell tanulnia a mi szakmánkat – ahhoz meg csak mi értünk a legjobban.