fbpx
+36307375612 info@datalistshop.hu

A lista marketing esetében a legfontosabb dolog, hogy legyen listánk, sőt, ha lehet több listánk is. De honnan szerezhetünk listát? Erre az egyik leghatásosabb módszer a csalik alkalmazása.

Erről részletesebben is írtam a Dumáljuk meg a marketinget című könyvemben. Itt a kezdők számára végig mentem egy nagyon egyszerű alap marketing modellen és ennek egyik nagyon fontos lépése, amikor a csalik segítségével összeállítjuk az érdeklődők lehetséges listáját.Idézem:

A „Sztenderd Kisvállalati Online Marketing Modell” (SZKOMM) következő lépése, hogy adatokat kell gyűjtenünk: ahogy már ko­rábban is említettem: a „mi problémánkkal” foglalkozó emberektől be kell gyűjtenünk a kontaktjukat (az e-mail cím a minimum, de üzletágtól függően jól jöhet még a neve, címe, telefonszáma, cége stb. adatok is.)

Ahhoz, hogy ezt a vevők megadják, ígérni kell nekik valamit, ami pont erre a feladatra nyújt megoldást:

  • egy letölthető PDF tanulmányt
  • egy megnézhető videót, CD-t, DVD-t, mintaterméket
  • egy előadáson, webináriumon való részvételt
  • egy ingyenes konzultációt, felmérést

A weboldal fő feladata tehát ez: csalogassa oda a potenciális ve­vőket, akiknek problémájuk van, és valami információ forrás fejé­ben adják meg a kontaktjukat – ezzel kész is a második fázis.

Ennek fizikai megvalósítása nagyon egyszerű. A WordPress web­lapra telepíthetünk olyan plugint, amivel könnyedén készíthetünk egy kérdőívet (formot), ahol az érdeklődő megadja az adatait. Ezeket a program beírja egy táblázatba, a kitöltőnek vagy nekünk erről az eseményről ír egy örömteli e-mailt. (Én az ingyenes Contact form 7-et használom, de van rengetegféle.)

A fenti anyagok, találkozók lényege a tekintélyépítés: megmu­tatjuk, hogy mi aztán nagyon értünk a problémák megoldásához. Innen már sokkal egyszerűbb a dolgunk, csupán az érdeklődők szűk körének kell kommunikálnunk, ráadásul ők már felkészültek, olvastak-láttak minket, elfogadnak bennünket szakértőnek.