A lista marketing esetében a legfontosabb dolog, hogy legyen listánk, sőt, ha lehet több listánk is. De honnan szerezhetünk listát? Erre az egyik leghatásosabb módszer a csalik alkalmazása.
Erről részletesebben is írtam a Dumáljuk meg a marketinget című könyvemben. Itt a kezdők számára végig mentem egy nagyon egyszerű alap marketing modellen és ennek egyik nagyon fontos lépése, amikor a csalik segítségével összeállítjuk az érdeklődők lehetséges listáját.Idézem:
A „Sztenderd Kisvállalati Online Marketing Modell” (SZKOMM) következő lépése, hogy adatokat kell gyűjtenünk: ahogy már korábban is említettem: a „mi problémánkkal” foglalkozó emberektől be kell gyűjtenünk a kontaktjukat (az e-mail cím a minimum, de üzletágtól függően jól jöhet még a neve, címe, telefonszáma, cége stb. adatok is.)
Ahhoz, hogy ezt a vevők megadják, ígérni kell nekik valamit, ami pont erre a feladatra nyújt megoldást:
- egy letölthető PDF tanulmányt
- egy megnézhető videót, CD-t, DVD-t, mintaterméket
- egy előadáson, webináriumon való részvételt
- egy ingyenes konzultációt, felmérést
A weboldal fő feladata tehát ez: csalogassa oda a potenciális vevőket, akiknek problémájuk van, és valami információ forrás fejében adják meg a kontaktjukat – ezzel kész is a második fázis.
Ennek fizikai megvalósítása nagyon egyszerű. A WordPress weblapra telepíthetünk olyan plugint, amivel könnyedén készíthetünk egy kérdőívet (formot), ahol az érdeklődő megadja az adatait. Ezeket a program beírja egy táblázatba, a kitöltőnek vagy nekünk erről az eseményről ír egy örömteli e-mailt. (Én az ingyenes Contact form 7-et használom, de van rengetegféle.)
A fenti anyagok, találkozók lényege a tekintélyépítés: megmutatjuk, hogy mi aztán nagyon értünk a problémák megoldásához. Innen már sokkal egyszerűbb a dolgunk, csupán az érdeklődők szűk körének kell kommunikálnunk, ráadásul ők már felkészültek, olvastak-láttak minket, elfogadnak bennünket szakértőnek.